Livet är fullt av saker som du inte vill glömma. Så vi har full förståelse för att det kan vara svårt att minnas när det är dags att dra fram soptunnan för tömning. Lugn, vi hjälper dig. Allt finns samlat i vår app.
Det här kan du göra i appen:
- Få en avisering när det är dags att ställa ut din soptunna
- Se eventuella driftstörningar
- Hitta öppettider på återvinningscentralerna
- Följ din energianvändning
- Se dina avtal och fakturor
- Uppdatera dina kontaktuppgifter
Så kommer du i gång:
Vill du snabbt se din nästa sophämtning, våra öppettider eller aktuella driftstörningar finns möjligheten att göra det utan inloggning.
För att komma åt alla funktioner rekommenderar vi att du loggar in med BankId alternativt kundnummer och ett lösenord.
Vi kommer löpande att förbättra användarupplevelsen och utveckla nya, smarta tjänster.
Frågor och svar om appen:
Logga in för att få påminnelse/push-notis om din sophämtning
Du behöver logga in i appen för att löpande få meddelanden inför din soptömning. Du kan logga in med BankId eller ditt kundnummer och lösenord. När du är inloggad kan du få påminnelse om din sophämtning. Att stänga appen har ingen betydelse, du kommer fortfarande att få ett meddelande så länge du inte aktivt loggat ut. När du är inloggad har du även tillgång till ”Mina Sidor” där du kan se dina kommande hämtningar, din förbrukning, avtal och fakturor.
Påminnelse/push-notis till annan användare än till dig som är kund
Om en annan familjemedlem än den som står registrerad på abonnemanget vill logga in, gör såhär:
Logga in med användare (användare = kundnummer, kundnumret hittar du på din faktura) och lösenord.
Har du inte ett lösenord sedan tidigare väljer du ”Glömt lösenord” så skickas ett lösenord till den e-postadress som finns registrerad på kundnumret.
Vet du inte vilken e-postadress du har registrerat ser du detta när du loggar in på Mina sidor.
Får du ingen påminnelse?
- Kontrollera att du fortfarande är inloggad.
- Kontrollera också i inställningarna i telefonen att notiser är påslaget för appen.