Västervik Miljö & Energi har lyssnat på önske­målen från sina kunder – och upp­daterat hemsidan.
– Vi har tagit till oss kritiken och gjort vår webbsajt både modernare och betydligt enklare att hitta på, framhåller marknads­chefen Annelie Johansson.

I höstas genomfördes en undersökning där Västervik Miljö & Energis kunder fick tänka och tycka till om vad som fungerar bra och mindre bra. Efter att ha sammanställt och utvärderat denna var en av slutsatserna att många vill ha en mer lättnavigerad hemsida – som är både enkel och snabb att hitta rätt på.

– Eftersom vi tycker att det är viktigt att lyssna på våra kunder och försöka uppfylla deras önskemål har vi på senare tid lagt mycket fokus på att uppdatera och modernisera vår webbsajt.
Under början av februari var det premiär för ett helt nytt utseende.

Annelie Johansson, Marknadschef på Västervik Miljö & Energi.

Den är tydligare än sin föregångare och mer anpassad efter kundernas behov. Surfa in på www.vmeab.se och du möts av en ny version – som ger svar på de vanligaste frågorna.

– De flesta vill snabbt kunna se när deras soptunna töms nästa gång och vilka sopor som hämtas då. Men också öppettiderna på återvinningsstationerna och även våra öppettider på kontoret, säger Annelie.

Hon fortsätter:

– Sedan är det bara att scrolla ned lite på sidan för att hitta information om ditt elavtal, om fjärrvärme och fiber. Där finns också tre aktuella nyheter att läsa lite mer om.

Något du som kund också kan göra på ”Mina sidor” är att registrera din e-postadress för att kontinuerligt fåVästervik Miljö & Energis nyhetsbrev mejlat till dig.

– Det är viktigt att alltid ha uppdaterade kontaktuppgifter – både hemadress, mobilnummer och e-postadress – så att vi kan skicka ut aktuell information.

Annelie Johansson, Marknadschef på Västervik Miljö & Energi.

Våra nyhetsbrev kommer ungefär en gång i månaden, beroende på vad som händer, upplyser Annelie Johansson.